Společnost ZF uvádí na trh první elektrickou parkovací brzdu přední nápravy. Obrázek: ZF

Společnost ZF uvádí na trh první elektrickou parkovací brzdu přední nápravy. Obrázek: ZF

Go back

Technologie: Elektrická parkovací brzda pro přední nápravu

Kvůli nedostatku místa výrobci malých vozidel dosud nepoužívali elektrickou parkovací brzdu. To se nyní mění s prvním EPB pro přední nápravu.

Elektrická parkovací brzda (EPB) je nyní standardem u vozidel vyšších, středních a kompaktních tříd. V případě malých a velmi malých vozidel se však inženýrům a konstruktérům vozidel dříve zdálo obtížné obejít se bez páky ruční brzdy v interiéru řidiče a nainstalovat zde brzdu EPB. Ta je obvykle umístěna na zadní nápravě a vyžaduje kotoučovou brzdu, kterou většina malých a velmi malých automobilů vzadu nemá. Dodavatel automobilových dílů, společnost ZF Friedrichshafen proto vyvinula brzdu EPB pro přední nápravu, která může být instalována také v menších třídách automobilů. Páka ruční brzdy pak může ustoupit kompaktnímu páčkovému spínači, což v interiéru vytváří prostor a více volnosti. Podle společnosti ZF v současné době probíhá sériová výroba přední nápravy EPB v Koreji a Číně.  „Naše elektrická parkovací brzda pro přední nápravu je skutečnou průmyslovou novinkou.“ Výrobci malých a velmi malých automobilů mohou nyní také využívat technologii EPB se všemi jejími výhodami. Řidiči těží ze zvýšené bezpečnosti a pohodlí, “vysvětluje Manfred Meyer, hlavní viceprezident pro inženýrství v divizi aktivní bezpečnosti společnosti ZF.

Další funkce

Kromě klasické funkce parkovací brzdy usnadňuje EPB rozjezd do kopce, například pomocí funkce rozjezdu do kopce nebo funkce automatického přidržení. Funkce stop-and-go zvyšuje jízdní komfort v městském provozu nebo v zácpách. Podle ZF navíc vyšší statické rozložení zatížení na přední nápravu podporuje zvýšenou bezpečnost při parkování vozidla na kluzkém svahu. Další výhoda: Díky brzdě EPB na přední nápravě jsou komponenty ruční brzdy na bubnových nebo kotoučových brzdách zadní nápravy nadbytečné, takže se snižuje nadbytečná hmotnost. Třmeny přední brzdy je podle informací třeba upravit jen mírně. Zároveň lze do stávající řídicí jednotky ESC integrovat všechny potřebné elektronické součástky a softwarové aplikace. „Brzdy EPB pro přední nápravu jsou příkladem toho, jak společnost ZF přizpůsobuje technologii konkrétním požadavkům vozidla a trhu. Tímto způsobem přenášíme výhody elektrické parkovací brzdy na další segmenty vozidel,“ říká Meyer.

Skladatel: Georg Blenk, Krafthand Medien

Go back

NEWSLETTER