Jak najít a udržet si zaměstnance

Mnoho automobilových společností hledá vhodný personál. Klíčovým úkolem je najít dobré zaměstnance a udržet je dlouhodobě loajální vůči společnosti. Ukážeme vám, jak toho dosáhnete.

 

Každá automobilová společnost dnes soutěží o nejlepší zaměstnance. V dnešním podnikání je běžné, že kolegové přicházejí a odcházejí. Doby, kdy zaměstnanci byli firmě loajální po celý pracovní život, jsou dávno pryč. V oblasti lidských zdrojů se mluví o „válce o talenty“, o neustálém hledání vhodného odborného personálu. Nábor zaměstnanců je téměř každodenní záležitostí.

 

Klasické inzeráty s pracovními pozicemi v celostátních denních novinách, které se dříve považovaly za osvědčené prostředky, ztratily dnes při hledání personálu své postavení. Na druhé straně zažívají boom pracovní burzy, jako Indeed, Monster, Jobscout24, ale také specializované nabídky, jako autojob.de.  Zdarma je pracovní burza personální agentury. Obchodní síť Xing nabízí zajímavou skupinovou funkci a také vlastní pracovních burzu. V závislosti na požadované kvalifikaci jste zde na správném místě.

Slibnou alternativou je hledání personálu prostřednictvím sociálních sítí, jako je Facebook. Jedná se o bezplatný prostředek, který cílí na skupinu a lze individuálně navrhnout. Předpokladem je vlastní, atraktivní a často navštěvovaná fanouškovská stránka (to platí i pro vlastní domovskou stránku). Facebook také nabízí placené reklamy. Výhoda: Můžete přesně definovat cílové skupiny, rozsah a trvání umístění.

Při hledání uchazečů se vedle spolupráce s personální agenturou doporučuje zveřejňovat pracovní inzeráty v obecních nebo městských novinách a přímo kontaktovat s místní odborné školy. Učitelé jsou vděční za jakýkoli přímý kontakt z dílny a rádi spolupracují. Obecně ve školách dobře přijímají stáže. ZDK jako zdroj nápadů a iniciátor četných akcí společně s platformou www.autoberufe.de podporuje automobilové společnosti při hledání personálu.

 

Přímý kontakt nakonec nic nepřekoná. „Vzděláváme“ je jasně vidět v prodejním prostoru. Osvědčily se také „dny otevřených dveří“. U občerstvení a chlazených nápojů ve vlastní dílně se již uzavřela řada smluv s učni a naplnila řada otevřených pracovních pozic.

 

Nábor zaměstnanců je jedna věc, zavázat si je na delší dobu druhá. Navzdory všeobecnému přesvědčení, že plat je nejdůležitějším faktorem, chceme-li si udržet zaměstnance, ukázalo mnoho průzkumů veřejného mínění i jiné aspekty. Vedle odměňování se na vytváření loajality zaměstnanců podílí flexibilní pracovní doba, možnosti dalšího vzdělávání, zajímavá náplň práce, zdravá pracovní atmosféra a ohleduplné a vstřícné zacházení s kolegy. Takže je to kombinace různých faktorů – nakonec je to společná radost z auta a týmový duch, který nás všechny spojuje.

Skladatel: Georg Blenk, Krafthand Medien | Obrázek: Promotor

Go back

NEWSLETTER